amini A, Mazroei NasrAbadi E, jafari T. Structural model of the effect of adaptive sale behavior strategy on marketing effectiveness: mediated role of marketing emphasis in handmade carpet industry. goljaam 2018; 14 (33) :105-123
URL:
http://goljaam.icsa.ir/article-1-528-fa.html
امینی علیرضا، مزروعی نصرآبادی اسماعیل، جعفری طیبه. مدل ساختاری تاثیر راهبرد رفتار فروش انطباقی بر اثربخشی بازاریابی : نقش میانجی تاکیدات بازاریابیدر هنرصنعت فرش دستبافت. نشریه علمی گلجام. 1397; 14 (33) :105-123
URL: http://goljaam.icsa.ir/article-1-528-fa.html
1- دانشگاه شیراز
2- دانشگاه کاشان
چکیده: (6690 مشاهده)
تغییر رفتار فروش در حین تعامل با مشتری بر اساس اطلاعات دریافت شده پیرامون ماهیتِ موقعیت مشتری، شناخت بیشتر نسبت به نیازها و خواستههای او، رضایتمندی مشتری و در نهایت اثربخشی بازاریابی شرکتها را به ارمغان می آورد. لذا در پژوهش حاضر تأثیر راهبرد رفتار فروش انطباقی بر اثربخشی بازاریابی با توجه به تأکیدات بازاریابی شرکتها در حوزه هنرصنعت فرش دستبافت مورد بررسی قرارگرفته است. جامعه آماری این پژوهش، فروشندگان فرش دستبافت شهر تهران میباشند که حجم نمونه محاسبه شده 305 نفر بدست آمد که با روش تصادفی ساده در مناطقی که تراکم حضور داشتند، پرسشنامه پژوهش توزیع شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آموس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد راهبرد رفتار فروش انطباقی بر اثربخشی بازاریابی و تأکیدات بازاریابی شرکت اثر مستقیم دارد ضمن اینکه تأکیدات بازاریابی شرکت نیز رابطه راهبرد فروش انطباقی و اثربخشی بازاریابی را میانجی گری می کند.
نوع مطالعه:
علمی - پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت فرش دریافت: 1397/3/16 | پذیرش: 1397/7/8 | انتشار: 1397/7/12