هدف اصلی این مقاله، بررسی رفتار مصرفکنندگان داخلی به تغییرات درآمد، قیمت (محاسبه کشش های درآمدی، قیمتی و متقاطع کفپوشهای نسجی، فرشدستباف و فرشماشینی) میباشد. نتایج حاصل از برآورد مدل ها با استفاده از روش OLS در دوره زمانی ۱۳۸۹-۱۳۶۳ نشان می دهد هر دو کفپوش فرشدستباف و فرش ماشینی کالایی با کشش می باشند هرچند فرش ماشینی با کششتر از فرشدستباف میباشد. این موضوع نشان میدهد که عکس العمل مصرف کنندگان فرشماشینی نسبت تغییر یکسان قیمت هر دو کفپوش، بیشتراست. همچنین مقادیر کششهای متقاطع بدست آمده نشان می دهد به ترتیب فرشماشینی، گلیم و موکت، کاشی و سرامیک جانشینهای قوی برای فرشدستباف میباشند. نتایج حاصل از مقادیر کششهای متقاطع بدست آمده در برآورد تابع تقاضای داخلی فرشماشینی نیز کاشی و سرامیک، فرشدستباف، گلیم و موکت را جانشینهای قوی برای فرش ماشینی نشان می دهد. بر اساس مقادیر کششهای درآمدی بدست آمده در برآورد توابع تقاضا، فرشدستباف و ماشینی کالایی لوکس می باشند.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |