دوره 15، شماره 35 - ( بهار و تابستان 1398 )                   دوره 15سال 1398شماره 35 صفحات 193-177 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimi Sadegh M, Hossein Abadi Z, Dahmardeh N. Evaluation of the effective factors in accepting e-commerce to develop a handmade carpet economy. goljaam 2019; 15 (35) :177-193
URL: http://goljaam.icsa.ir/article-1-570-fa.html
رحیمی صادق مسعود، حسین آبادی زهرا، دهمرده نظر. بررسی عوامل مؤثر در پذیرش تجارت الکترونیکی جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف. نشریه علمی گلجام. 1398; 15 (35) :177-193

URL: http://goljaam.icsa.ir/article-1-570-fa.html


1- گروه پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
2- دانشیار گروه پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
3- استاد گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
چکیده:   (3352 مشاهده)
امروزه جایگاه تجارت الکترونیک در مبادلات آثار هنری، موضوع مورد مطالعه و بررسی صاحب نظران گستره اقتصاد هنر است. با توجّه به اهمیّت این موضوع، شناسایی عوامل کارآمد در پذیرش تجارت الکترونیکی در این بخش از اقتصاد امری ناگریز است. ازاین­رو با بهره­گیری از این فناوری در بخش هنر، به ویژه مبادلات فرش دستباف می­توان به مشکلات موجود در اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف چیره شد و با حمایت از فرش دستباف با توجّه به نقش کارآمد آن در اقتصاد کشور نتایج مثبتی در زمینه­­ی اقتصادی حاصل گردد. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این پرسش­ها است که: 1- تجارت الکترونیک چگونه می­تواند به توسعه­ی اقتصاد بر پایه فرش دستباف یاری برساند؟ 2 -چه زیرساخت‌هایی جهت نفوذ و بهره‌مندی از تجارت الکترونیکی جهت توسعه­ی اقتصاد بر پایه فرش دستباف لازم و ضروری می­باشد؟ بدین­سبب هدف پژوهش بررسی مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف در کشور و شناسایی زیرساخت­های مؤثر در پذیرش تجارت الکترونیکی و بهره­گیری در جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی است؛ جهت گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانه­ای، سایت­های معتبر اینترنتی و پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش نخست به مطالعه تجارت الکترونیکی، اقتصاد خلاق و فرش دستباف پرداخته شده و سپس با تجزیه و تحلیل داده­ها، نتایج حاصل از پژوهش بیان شده است. در پایان نیز پیشنهاد­هایی جهت دستیابی به اهداف پژوهش و انجام تحقیقات آتی ارائه شده است. با توجه به یافته­های حاصل از تحقیق، ایجاد بستر فرهنگی و آموزشی برای دست اندرکاران بخش فرش دستباف و ایجاد زیرساخت­های موردنیاز جهت پذیرش تجارت الکترونیکی می­تواند کمک شایان توجّهی در توسعه­ مبادلات فرش دستباف داشته باشد.
متن کامل [PDF 628 kb]   (760 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد فرش
دریافت: 1397/10/20 | پذیرش: 1398/7/27 | انتشار: 1399/6/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گلجام؛ نشریه علمی فرش دستباف است.
بازنشر اطلاعات: استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است.
Designed & Developed by : Yektaweb