دوره 9، شماره 23 - ( بهار و تابستان 1392 )                   دوره 9سال 1392شماره 23 صفحات 90-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mirzaamini S M M, Yazdani N, Rahimpour S, hanifi Y, Davoudianpour P. Evaluation of Approaches towards Launching E-Commerce of Iranian Handmade Carpets. goljaam 2013; 9 (23) :69-90
URL: http://goljaam.icsa.ir/article-1-491-fa.html
میرزاامینی سید محمد مهدی، یزدانی ناصر، رحیم پور شهدخت، حنیفی یاسر، داودیان پور پرویز. ارزیابی راهکارهای راه‌اندازی تجارت الکترونیک فرش دستباف در ایران. نشریه علمی گلجام. 1392; 9 (23) :69-90

URL: http://goljaam.icsa.ir/article-1-491-fa.html


1- دانشگاه کاشان
2- دانشگاه شاهد
چکیده:   (5908 مشاهده)
گسترش روزافزون تجارت الکترونیک در عرصه‌های جهانی کالاهای مختلف و متنوعی را شامل شده است. از جمله این کالاها فرش دست‌باف است که وب‌سایت‌های مختلفی در دنیا به تجارت بر خط آن اقدام می‌کنند. با این حال در ایران تجارت الکترونیک فرش دست‌باف به صورت جدی وجود ندارد. نتایج تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که لزوم ورود به این عرصه کاملاً موثر و مفید است ولی این امر بنا به دلایلی تا کنون ممکن نشده است.این تحقیق به روش توصیفی- پیمایشی –تحلیلی با ابزارهای مشاهده، توزیع پرسشنامه و مطالعه کتابخانه‌ای انجام شده است.با مشاهده و تحلیل نمونه وب‌سایت‌های موفق خارجی در عرصه تجارت الکترونیک فرش دست‌باف و همچنین مطالعه وب‌سایت‌های داخلی فعال و نظرسنجی از فروشندگان و صادرکنندگان فرش دست‌باف بازار تهران، مهمترین موانع و دلایل عدم ورود به این حوزه ارزیابی و معرفی می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که به لحاظ فنی و اجرایی وب‌سایت‌های خارجی موفق امکانات و ابزارهای پیچیده‌ای که نیاز به سرمایه‌های کلان داشته باشند ندارند و در ایران طراحی و راه‌اندازی این مراکز فروشگاهی بر خط ممکن است. اما با توجه به عدم آموزش و اطلاعات لازم و روشن فروشندگان و صادرکنندگان از این حوزه و وجود محدودیت‌های ارتباطی ایران با برخی کشورها به دلیل تحریم‌ها و همچنین محدودیت ارتباط بانک‌های داخلی و خارجی کمتر میل و رغبت برای سرمایه‌گذاری و ورود به این بخش دارند.به نظر می‌رسد با ایجاد شرکای مالی در خارج از کشور و ورود دولت برای سرمایه‌گذاری در ایجاد وب‌سایت‌های فروشگاهی مجهز و همچنین انجام آموزش‌های لازم به تجار و تولیدکنندگان و تدوین قوانین مشخص و اجرایی کپی رایت در زمینه فرش دستباف زمینه‌های ورود به تجارت الکترونیک فرش دستباف در ایران را مهیا می‌سازد.
متن کامل [PDF 1954 kb]   (1854 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: تجارت الکترونیک فرش
دریافت: 1396/12/7 | پذیرش: 1396/12/7 | انتشار: 1396/12/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گلجام؛ نشریه علمی فرش دستباف است.
بازنشر اطلاعات: استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است.
Designed & Developed by : Yektaweb