دوره 15، شماره 36 - ( پاییز و زمستان 1398 )                   دوره 15سال 1398شماره 36 صفحات 173-149 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sabori F, taghipourian M J, Andervazh L. The role of marketing effectiveness and capabilities on relation beetwen export market orientation on export performance Iranian handmade carpet companies. goljaam 2020; 15 (36) :149-173
URL: http://goljaam.icsa.ir/article-1-564-fa.html
صبوری فائزه، تقی پوریان محمد جواد، آندرواژ لیلا. نقش اثربخشی و قابلیت های بازاریابی بر ارتباط بین جهتگیری بازار صادرات و عملکرد صادرات شرکتهای فرش دستبافت ایرانی. نشریه علمی گلجام. 1398; 15 (36) :149-173

URL: http://goljaam.icsa.ir/article-1-564-fa.html


1- 2- گروه مدیریت بازرگانی ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
2- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی ، چالوس، ایران
3- 3- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد بین المللی خرمشهر- خلیج فارس، دانشگاه آزاد اسلامی ،خرمشهر، ایران.
چکیده:   (3674 مشاهده)
امروزه، سرعت تغییرات در حوزه های فناوری و دانش بازار از یک سو و ابتکار عمل همراه با سرعت عمل در حوزه های کسب و کار از سوی دیگر، باعث شده است که عصر امروزی مبدل به عصر رقابتی شود که این رقابت بر میزان دستیابی یک شرکت به اهداف خود که مبتنی بر عملکرد صادراتی است، تأثیرگذار است. بر این اساس پژوهش حاضر بر آن است که تاثیر جهتگیری بازار صادرات بر عملکرد صادرات شرکتهای فرش دستبافت ایرانی، با نقش میانجی اثربخشی بازاریابی و قابلیت های بازاریابی را مورد بررسی و کنکاش قرار دهد. روش پژوهش حاضر کمی- پیمایشی می­باشد که 154 نفر از مدیران شرکت­های فرش دستبافتی به عنوان نمونه بر اساس نمونه­گیری غیر احتمالی در دسترس متمرکز شده است و در بین آنها پرسشنامه استاندارد با روش اینترنتی و حضوری توزیع شده است. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS در بخش توصیفی و با توجه به توزیع غیرنرمال داده­ها بر مبنای Smart PLS بخش تببینی مورد سنجش قرار گرفت. نتایج یافته­ها بیانگر آن است که جهت بازار صادرات بر قابلیت­های بازاریابی و اثربخشی­های بازاریابی تأثیر معناداری به ترتیب در سطح اطمینان 99/0 و 95/0 دارند و همچنین قابلیت­های بازاریابی و اثربخشی­های بازاریابی بر عملکرد صادراتی در سطح اطمینان95/0 و 99/0 تأثیر معناداری دارند، بنابراین جهت بازار صادرات چه به صورت مستقیم و چه به صورت باواسطه با متغیرهای قابلیت­های بازاریابی و اثربخشی­های بازاریابی بر عملکرد صادرات شرکت های صادر کننده فرش تأثیر معناداری در سطح اطمینان 99 درصد دارند.
متن کامل [PDF 823 kb]   (597 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد فرش
دریافت: 1397/9/26 | پذیرش: 1399/10/14 | انتشار: 1399/10/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گلجام؛ نشریه علمی فرش دستباف است.
بازنشر اطلاعات: استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است.
Designed & Developed by : Yektaweb