نویسندگان محترم توجه کنید برای انجام هرگونه پرداخت فقط و فقط از گزینه پرداخت صورتحساب در پنل کاربری استفاده کنید

دوره 14، شماره 33 - ( بهار و تابستان 1397 )                   دوره 14سال 1397شماره 33 صفحات 143-151 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه شیراز
2- دانشگاه کاشان
چکیده:   (717 مشاهده)
تغییر رفتار­ فروش در حین تعامل با مشتری بر اساس اطلاعات دریافت شده پیرامون ماهیتِ موقعیت مشتری، شناخت بیشتر نسبت به نیاز­ها و خواسته­های او، رضایتمندی مشتری و در نهایت اثربخشی بازاریابی شرکت‏ها را به ارمغان می آورد. لذا در پژوهش حاضر تأثیر راهبرد رفتار فروش انطباقی بر اثربخشی بازاریابی با توجه به تأکیدات بازاریابی شرکت‏ها در حوزه هنرصنعت فرش دستبافت مورد بررسی قرارگرفته است. جامعه آماری این پژوهش، فروشندگان فرش دستبافت شهر تهران می­باشند که حجم نمونه محاسبه شده 305 نفر بدست آمد که با روش تصادفی ساده در مناطقی که تراکم حضور داشتند، پرسشنامه پژوهش توزیع شد. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها، از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آموس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد راهبرد رفتار فروش انطباقی بر اثربخشی بازاریابی و تأکیدات بازاریابی شرکت اثر مستقیم دارد ضمن اینکه تأکیدات بازاریابی شرکت نیز رابطه راهبرد فروش انطباقی و اثربخشی بازاریابی را میانجی گری می کند.
     
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت فرش
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۸ | انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۲